Infolinia +48 32 628 99 99

Najważniejsze trendy e-commerce

Dynamika rozwoju branży e-commerce systematycznie rośnie i szacuje się, że w 2020r. wartość tego rynku sięgnie nawet 70 mld zł. Już dziś ok. 62% Polaków robi zakupy przez Internet. To pokazuje jak ważna, w odniesieniu do wzrostów sprzedaży, jest działalność firm prowadzona online. Czego oczekują klienci i jak przedstawia się przyszłość rynku e-commerce? Kilka najważniejszych trendów znajdziecie poniżej.

Artificial Intelligence (AI)

Algorytmy przewidujące potrzeby konsumentów, cały czas wiodą prym wśród trendów technologicznych na rynku e-commerce. Od personalizacji, przez rekomendacje, a kończąc na wyszukiwaniu wizualnym. AI to silne narzędzie, które opiera się na danych o rzeczywistych zrachowaniach użytkowników, często też w realnym czasie. Coraz bardziej dopasowane produkty do potrzeb, przewidywanie pragnień zanim się pojawią
i składanie zamówień przez asystentów głosowych. W najbliższej przyszłości inwestowanie w doskonalenie sztucznej inteligencji i  samouczące się systemy operacyjne będzie miało największe znaczenie biznesowe.

Internet rzeczy (ang. Internet of things, IoT)

To jedna z najsilniej rozwijających się gałęzi technologii. Internet rzeczy jest każdym urządzeniem, które najczęściej za pomocą sieci bezprzewodowych łączą się z Internetem. Mogą być to smartphony, urządzenia osobiste, gospodarcze jak np. odkurzacze, czujniki ruchu i każdy inny przedmiot, który posiada aplikację do łączenia się z nim przez Internet. W kontekście handlu największą rolę odgrywa mobile, jako kluczowy element interakcji między obsługą sklepu a konsumentem. Dla klientów korzyścią może być nieustanne monitorowanie cen i asortymentu oraz obsługa klienta sklepu, a dla detalisty informacja o zrachowaniach konsumenckich, takich jak ścieżka zakupowa czy korzystanie z asystenta lokalizującego artykuły w sklepie. Internet rzeczy jest ściśle związany ze strategią omnichannel, której zadaniem jest dostęp do wszystkich usług,
w każdym kanale jaki posiada dany sklep.

Social commerce

Przeciętny człowiek w przedziale wiekowym 13-79, spędza w mediach społecznościowych ok. 5 lat swojego życia. W tym czasie można byłoby 32 razy wejść na Mount Everest lub zaliczyć 93 tysiące spacerów ze swoim psem[1]. Widać więc, jak silnie media społecznościowe absorbują czas wolny. Na społecznej obawie, przed wykluczeniem z satysfakcjonujących wydarzeń (FOMO), będą korzystać sklepy internetowe. Prowadzi to do rozwinięcia możliwości robienia zakupów nie wychodząc z serwisu społecznościowego. Wszystko po to, aby zminimalizować ilość kliknięć pomiędzy stronami i jak najszybciej dokonać finalizacji zakupu. Choć robienie zakupów w ten sposób dopiero zyskuje na popularności, to firmy już widzą potencjał we wdrażaniu nowych kanałów sprzedaży.


[1] Badanie agencji marketingowej Mediakix

Autor: Sara Leszczyńska

Wróć do strony głównej

Zobacz również

Zacznijmy współpracę

48 godzin

Tylko tyle czasu potrzeba, żeby od zainteresowania naszą ofertą stać się pełnoprawnym Klientem i kupować bez ograniczeń!

Nie zwlekaj!

t: +48 32 628 99 99
e: info.distribev@distribev.pl
Szybka
dostawa
Szeroki
asortyment
Gwarancja
najwyższej jakości
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zobacz więcej +
Twoje dane osobowe, zawarte w formularzu kontaktowym, będą przetwarzane przez administratora danych w celu udzielanie odpowiedzi na zgłoszenie lub zapytanie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie - co wynika z uzasadnionych interesów administratora. Administratorem danych jest Distribev Orbico sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności.
Czy urodziłeś się przed
24 / 09 / 2002

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”) DISTRIBEV ORBICO spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie 03-877 przy ul. Utrata 4, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy – KRS pod numerem 0000528516, REGON: 147493537, NIP: 521-36-81-831, kapitał zakładowy 29 000 000,00 zł, („Spółka”, „My”) informuje, że:

1. administratorem Państwa danych osobowych jest Spółka,
2. inspektorem ochrony danych w Spółce jest Pan Michał Czarnik-Starypan, e-mail: iod@distribev.pl,
3. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane jedynie w przypadkach przewidzianych przez RODO, w szczególności w oparciu o następujące podstawy:

a) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (np. zrealizowanie złożonego zamówienia, wystawienie faktury) lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (np. odpowiedź na prośbę przesłania oferty),
c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Spółce (np. obowiązki sprawozdawcze, podatkowe, administracyjne),
d) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Spółkę lub przez stronę trzecią (np. windykacja naszych należności),

4. Państwa dane osobowe przetwarzane mogą być dla celów: zawarcia i wykonywania umów z Państwem, obsługi zgłaszanych przez Państwa spraw, reklamacji i zgłoszeń, windykacji naszych należności, marketingu i analiz rynkowych, jak również w celu wypełniania obowiązków prawnych, jakie ciążą na Spółce (takich jak obowiązki podatkowe i administracyjne),

5. odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być podmioty świadczące dla nas usługi informatyczne, doradcze, prawne, pocztowe i przewozowe, administracyjne, usługi bezpieczeństwa oraz promocyjno-marketingowe, a także nasi dostawcy,

6. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego) ani organizacji międzynarodowej,

7. Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie przez okres, w jakim są one niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 4,

8. przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie Państwa zgody, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

9. mają Państwo również prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdyby uznali Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO lub polskiej Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

Strona internetowa, z której korzystasz używa plików cookies, za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz w celu zarządzania stroną i poprawy jakości usług, w tym dostosowania treści do preferencji i zainteresowań użytkownika. Korzystając ze strony, zgadzasz się na używanie plików cookies.

Informacja o stosowaniu cookies wyjaśnia czym są pliki cookies, jak przetwarzamy zbierane przy ich pomocy dane, w jaki sposób nasi partnerzy mogą używać cookies, jak możesz zmienić ustawienia oraz zawiera inne szczegółowe informacje na temat plików cookies.