Infolinia +48 32 628 99 99

Jak niestandardowo wyeksponować alkohol?

Wiemy, że ludzkie oko, mimo że fascynująco zbudowane, jest jednak ograniczone. A klient oglądający półki sklepowe w czasie ok. 5 sekund jest w stanie dostrzec – co nie znaczy zapamiętać – około 300 produktów. A zatem, by skutecznie zatrzymać jego wzrok i zachęcić go do konkretnych decyzji zakupowych towar musi być ułożony czytelnie i atrakcyjnie. Przede wszystkim musi także być umiejscowiony zgodnie z regulacjami prawnymi.

Porządek i jasne kategorie

Cały asortyment alkoholowy powinien być pogrupowany na jednorodne kategorie – piwo przy piwie, wino przy winie etc. Najlepszym i zgodnym z obowiązującym prawem kryterium kategoryzacji jest zawartość alkoholu. Piwa, czyli alkohole do 4,5%, mogą być umiejscowione w dowolnym punkcie sklepu. Pozostałe, tj. wódki, wina, likiery, brandy, wymagają oddzielnego stanowiska i obsługi, co oznacza, że w małym i średnim sklepie powinny znaleźć się za ladą.

Kolejność na regale 

Piwa powinno się układać według rodzaju i pojemności. Najniższej lokalizujemy piwa półlitrowe w puszce, wyżej – piwa w butelkach. Dobrze jest ułożyć je też odmianami – jasne, ciemne, specjalistyczne i oczywiście markami, uwzględniając także te regionalne. Piwa można oddzielić od innych alkoholi i umieścić  je w końcowej części regałów chłodniczych. Równie skutecznie będzie, jeśli ekspozycję z piwami zorganizujemy w towarzystwie regałów z innymi napojami, przekąskami czy słodyczami. 

Hierarchia obowiązuje też przy winach i alkoholach mocnych. Tutaj warto dodatkowo zastosować podział na kolumny. Ogólnie rządzi zasada: im droższy produkt, tym wyższy poziom na półce. Dlatego:

  1. pierwsza kolumna i najwyższa półka to whisky i koniaki, niżej wódki kolorowe i likiery, a najniżej – spirytusy, 
  2. druga kolumna to wódki czyste i tu również najwyżej umieszczamy wódki premium, 
  3. trzecia kolumna to, odpowiednio w kolejności od góry do dołu, wina, wina musujące, szampany i wina owocowe. 

Najlepiej dodatkowo zastosować też podkategorie i wziąć pod uwagę odmiany, rodzaje, smaki alkoholi. Dla przykładu – wina można uporządkować pod względem barwy (czerwone, białe, różowe) i/lub kraju pochodzenia. 

Hierarchia cenowa

Niezależnie, z jakim alkoholem mamy do czynienia, zawsze tak samo ważna jest zasada: produkty układamy od lewej do prawej, zaczynając od najdroższego, a kończąc na najtańszym. Ważna jest też kolejność w pionie: na górze te droższe, a na dole – tańsze. Słowem: wszystko, co najcenniejsze z punktu widzenia sprzedawcy, powinno znaleźć na wysokości wzroku klienta. Są to odpowiednio strefy 120 – 160 centymetrów – w przypadku sklepów wielkopowierzchniowych oraz 80 – 180 centymetrów –  do zastosowania w sklepach mniejszych.  

ŹRÓDŁA
Marketer+, OOH Magazine, Poradnik Handlowca

Wróć do strony głównej

Zobacz również

Zacznijmy współpracę

48 godzin

Tylko tyle czasu potrzeba, żeby od zainteresowania naszą ofertą stać się pełnoprawnym Klientem i kupować bez ograniczeń!

Nie zwlekaj!

t: +48 32 628 99 99
e: info.distribev@distribev.pl
Szybka
dostawa
Szeroki
asortyment
Gwarancja
najwyższej jakości

    Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zobacz więcej +
    Twoje dane osobowe, zawarte w formularzu kontaktowym, będą przetwarzane przez administratora danych w celu udzielanie odpowiedzi na zgłoszenie lub zapytanie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie - co wynika z uzasadnionych interesów administratora. Administratorem danych jest Distribev sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności.
    Czy urodziłeś się przed
    12 / 10 / 2003

    Strona internetowa, z której korzystasz używa plików cookies, za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz w celu zarządzania stroną i poprawy jakości usług, w tym dostosowania treści do preferencji i zainteresowań użytkownika. Korzystając ze strony, zgadzasz się na używanie plików cookies.

    Informacja o stosowaniu cookies wyjaśnia czym są pliki cookies, jak przetwarzamy zbierane przy ich pomocy dane, w jaki sposób nasi partnerzy mogą używać cookies, jak możesz zmienić ustawienia oraz zawiera inne szczegółowe informacje na temat plików cookies.