Infolinia +48 32 628 99 99

Jak wykorzystać materiały reklamowe w sprzedaży?

Jak pokazują badania In-Store Media, nadal ok. 80% klientów podejmuje decyzje zakupowe przy półce sklepowej. Warto więc zadbać o to, by nasz punkt sprzedaży był mądrze i atrakcyjnie zagospodarowany, zwłaszcza, że napoje wysokoprocentowe można promować w bardzo ograniczony sposób. A nic lepiej nie realizuje tego celu, jak materiały POS (Point of Sale), czyli platformy, na których można efektownie ustawiać alkohole oraz małe formy reklamowe w pobliżu produktów.

Niestandardowy display

Ten „cichy sprzedawca” występuje najczęściej w postaci dużego formatu standu wykonanego z dobrej jakości kartonu lub tektury falistej. Może przybierać różne, wabiące oko formy i kształty: np. lodówki, butelki czy koszyka, a w przypadku sezonowych czy świątecznych okoliczności nawet serca, choinki i św. Mikołaja. 

W obiektach takich jak hotele i restauracje poleca się display elegancki, nowoczesny albo w stylu eko, aby dobrze wyeksponować wino oraz alkohole premium. Szlachetniejsze trunki warto też umieszczać w skrzyniach albo na specjalnych paletach. Można je też prezentować pojedynczo na drewnianej lub designerskiej tacy. 

Promocyjny wobbler 

Wyjątkową ekspozycję warto zawsze połączyć z promocją. Doskonały nośnik informujący o promocyjnej cenie to wobbler, czyli kiwak przymocowany do krawędzi półki w pobliżu produktu. Im bardziej nietypowy kształt, tym bardziej zaangażowana uwaga klienta. Ciekawą propozycję stanowią kolorowe wobblery w niestandardowych kształtach: koła, gwiazdy, rozbłysku czy z doczepionymi elementami imitującymi naturalne, np. źdźbła trawy czy wnętrze owocu. Przy instalacji wobblerów warto postawić na spójność i umiarkowanie– pamiętamy, że im więcej informacji i bodźców, tym zdecydowanie niższa ich przyswajalność przez konsumenta.

Wlepka: nowość

Jeżeli grupa produktów pojawia się w sprzedaży po raz pierwszy, koniecznie trzeba o tym poinformować klientów. Świetnym nośnikiem będzie tu wlepka zwana też po prostu naklejką. Mocno wyróżnia graficznie nowy produkt i bezpośrednio informuje o jego wyjątkowości. Wlepka oprócz koloru pasującego do sprzedażowej przestrzeni i  identyfikacji wizualnej marki powinna mieć też czytelne hasło. Co nie oznacza, że musi mieć napis „nowość” – możemy komunikować się z klientem bardziej kreatywnie, na przykład przy pomocy fraz: „jestem tu nowy” czy „po raz pierwszy z Wami”. Dobrze jest umieścić taką wlepkę blisko produktu, tj. tuż przy cenówce albo na butelce-eksponacie.   

Jak pozyskać materiały POS?

Wszystkie opisane materiały można otrzymać bezpośrednio od przedstawiciela handlowego lub dystrybutora, na przykład przy okazji prowadzonej promocji produktu. Wówczas dostępne są w gratisie, specjalnej cenie lub po spełnieniu warunków danej promocji. Nośniki można kupić także samodzielnie w hurtowni materiałów reklamowych lub zamówić ich wykonanie w agencji marketingowej. Ich cena jest jest bardzo różna, zależy od rozmiaru, formatu, liczby sztuk i użytych materiałów. Dystrybutory typu display średnio kosztują ok. 500-1000 zł, wobblery ok. 100-200 zł/100 sztuk, a wlepki 100 – 200 zł/500 sztuk. 

ŹRÓDŁA
OOH Magazine, Wiadomości Handlowe

Wróć do strony głównej

Zobacz również

Zacznijmy współpracę

48 godzin

Tylko tyle czasu potrzeba, żeby od zainteresowania naszą ofertą stać się pełnoprawnym Klientem i kupować bez ograniczeń!

Nie zwlekaj!

t: +48 32 628 99 99
e: info.distribev@distribev.pl
Szybka
dostawa
Szeroki
asortyment
Gwarancja
najwyższej jakości

    Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zobacz więcej +
    Twoje dane osobowe, zawarte w formularzu kontaktowym, będą przetwarzane przez administratora danych w celu udzielanie odpowiedzi na zgłoszenie lub zapytanie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie - co wynika z uzasadnionych interesów administratora. Administratorem danych jest Distribev sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności.
    Czy urodziłeś się przed
    20 / 09 / 2003

    Strona internetowa, z której korzystasz używa plików cookies, za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz w celu zarządzania stroną i poprawy jakości usług, w tym dostosowania treści do preferencji i zainteresowań użytkownika. Korzystając ze strony, zgadzasz się na używanie plików cookies.

    Informacja o stosowaniu cookies wyjaśnia czym są pliki cookies, jak przetwarzamy zbierane przy ich pomocy dane, w jaki sposób nasi partnerzy mogą używać cookies, jak możesz zmienić ustawienia oraz zawiera inne szczegółowe informacje na temat plików cookies.