Infolinia +48 32 628 99 99

Jak wykorzystać w sprzedaży trendy zakupowe?

Od kilu lat raporty trendów w branży FCMG pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Przekłada się to na większe przywiązanie do jakości produktu niż jego ceny, do wygody i szybkości zakupów, a także większą odpowiedzialność ekologiczną. Co dokładnie mówi „Raport Trendów Zakupowych na 2020 rok +” i jakie ma to przełożenie na praktykę sprzedażową w sklepie?

Indywidualne jest lepsze 

Klienci lubią produkty spersonalizowane i dedykowane, chcą kupować też produkty prostsze i lepsze. To nic nowego, ale z roku na rok trend staje się coraz silniejszy. Oznacza to odrzucenie produktów masowych. Mimo że ciągle rośnie liczba dyskontów, to Polacy lubią robić zakupy w małych, osiedlowych sklepach. Doceniają też produkty lokalne i wspierają firmy „z sąsiedztwa”.  

Warto więc zainwestować z jednej strony w poszerzenie swojego asortymentu, by każdy znalazł coś dla siebie, a z drugiej strony – wzbogacenie oferty o produkty unikatowe, regionalne. 

Czas jako nowa waluta 

To trend bardzo praktyczny: wzrasta tempo życia i chcemy jak najmniej czasu spędzać na zakupach. Według danych ze strony portalspożywczy.pl aż 80% konsumentów kupuje wszystkie potrzebne rzeczy w niespełna godzinę.  Jak zadowolić więc konsumentów, którzy lubią zaopatrywać się szybko i kompleksowo? Jeśli prowadzimy sklep alkoholowy – trzeba zadbać o profesjonalne doradztwo obsługi, odpowiednią, czytelną ekspozycję produktów na regałach, ogólny porządek przestrzeni zakupowej/decyzyjnej i bogatą ofertę dodatkową, czyli szeroki asortyment napojów niealkoholowych, przekąsek do alkoholu i nawet małych produktów codziennej potrzeby. Wszystkie analizy dotyczące sklepów przyszłości mówią także o mocnej technologizacji sprzedaży, w formie inteligentnych półek czy elektronicznych cenówek.  

Eko się opłaca

Ponad 60% respondentów przyznaje, że jeśli tylko może – wybiera produkty, których opakowanie nie jest z plastiku. Polacy przyzwyczaili się już do toreb wielorazowego użytku, coraz chętniej używają także wielorazowych woreczków na warzywa i owoce oraz pieczywo. Rozsądne jest więc utrzymywanie tej tendencji i zastąpienie wszystkich plastikowych toreb tymi papierowymi lub wykonanymi z tworzyw biodegradowalnych. 

ŹRÓDŁA
Raport Trendów Zakupowych na 2020 rok +, Portal Spożywczy

Wróć do strony głównej

Zobacz również

Zacznijmy współpracę

48 godzin

Tylko tyle czasu potrzeba, żeby od zainteresowania naszą ofertą stać się pełnoprawnym Klientem i kupować bez ograniczeń!

Nie zwlekaj!

t: +48 32 628 99 99
e: info.distribev@distribev.pl
Szybka
dostawa
Szeroki
asortyment
Gwarancja
najwyższej jakości

    Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zobacz więcej +
    Twoje dane osobowe, zawarte w formularzu kontaktowym, będą przetwarzane przez administratora danych w celu udzielanie odpowiedzi na zgłoszenie lub zapytanie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie - co wynika z uzasadnionych interesów administratora. Administratorem danych jest Distribev sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności.
    Czy urodziłeś się przed
    17 / 10 / 2003

    Strona internetowa, z której korzystasz używa plików cookies, za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz w celu zarządzania stroną i poprawy jakości usług, w tym dostosowania treści do preferencji i zainteresowań użytkownika. Korzystając ze strony, zgadzasz się na używanie plików cookies.

    Informacja o stosowaniu cookies wyjaśnia czym są pliki cookies, jak przetwarzamy zbierane przy ich pomocy dane, w jaki sposób nasi partnerzy mogą używać cookies, jak możesz zmienić ustawienia oraz zawiera inne szczegółowe informacje na temat plików cookies.